Particulieren

Blij Bewegen is een goed gesprek over bewegen en voeden. Door middel van coaching helpt Blij Bewegen je te achterhalen waarom je bepaalde gewoontes hebt en hoe je die blijvend kunt veranderen. De coaching berust op Motivational Interviewing, bewustwording, Neuro Linguïstisch Programmeren, beweegkennis, oosterse vechtkunst technieken (concentratie en adem) en gedragsverandering. De aanpak van Blij Bewegen is degelijk en onderbouwd, lees verder in Methode.

Structureel bewegen kan het leven verlengen. Regel­matig sporten op een gemiddelde intensiteit kan diverse ouderdomskwaaltjes verminderen. Beweg­ing reguleert ook de bloeddruk, het lichaamsge­wicht, het cholesterolgehalte en vermindert het risico op verdikking van de bloedvatwanden en op een hartaanval. Een goed gebalanceerd fitnesspro­gramma heeft nog meer voordelen: het houdt de spieren, pezen en banden in conditie, maakt de bot­ten sterker en gaat osteoporose tegen. Bovendien stabiliseert het de gewrichten en vermindert zo het risico op blessures bij valincidenten. Ook lage rug­klachten en artritis worden minder.
Maar misschien wel de belangrijkste reden om te gaan sporten is fit­ter worden en meer van het leven kunnen genieten. Bron: Fit Facts uitgave juni 2012, Bewegen is Medicijn

Regelmatig bewegen en buiten zijn geeft meer energie, maakt omgaan met stress gemakkelijker, vergroot het uithoudingsvermogen, zorgt ervoor dat u makkelijker in slaap valt en beter slaapt, vermindert de kans op meer dan 40 chronische aandoeningen aanzienlijk, is een prettige manier om iets samen met anderen te doen en een goede gelegenheid nieuwe vrienden te maken. Ook versterkt dagelijks bewegen de spieren, zorgt het voor verbranding van calorieën en helpt het bij afvallen, houdt het het lichaamsgewicht op peil en helpt het tegen vreetbuien. Lees verder in het artikel Gezond en vitaal.

Bent u geïnteresseerd, neemt u dan vrijblijvend contact op voor een kennismakingsgesprek met Blij Bewegen, Jolanda Qualm via het contact formulier.

Reacties zijn gesloten.